Uus rehvi etikett: ohutuse ja arusaadavuse suurendamiseks.

Alates 1. novembrist 2012, vastavalt EU regulatsioonile 1222/2009, kehtivad mootorsõidukite rehvide etikettidele uued nõuded. Rehvid, mis on toodetud alates 1. juuli 2012 peavad olema varustatud uutele nõuetele vastavate etikettidega. Tänu uuele etiketile on rehvidel kergem võrrelda kolme olulist omadust: pidurdamise efektiivsus märjal teekattel, kütusekulu ning veeremüra.

Reguleerismisalasse ei kuulu: taastatud rehvid; teatud professionaalsed maastikurehvid; esmakordselt enne 1. oktoobrit 1990 registreeritud sõidukitele paigaldatavad rehvid; T-tüüpi ajutiseks kasutuseks mõeldud tagavararehvid; alla 80 km/h kiirusindeksiga rehvid; rehvid, mille velje nominaalne läbimõõt ei ületa 254 mm või on 635 mm ja rohkem; haarduvust suurendavate täiendavate seadmetega rehvid, nt. naastrehvid ja võidusõidurehvid.

Kütusekulu

Kütusekulu sõltub otseselt sõidukist ning sõidutingimustest. Kui sõidukile on paigaldatud näiteks A klassi rehvid , siis võrreldes G klassi rehvidega on kütusekulu potetsiaalselt kuni 7,5% väiksem. Kaubiku rehvidel võib säästmine olla isegi suurem.

Näiteks (sõiduauto rehvid):

Liitrit rohkem 100 km läbimisel
keskmise kütusekuluga 6.6 l
(Klass D pole lisatud)
A (väikseim kütusekulu) kuni
G (suurim kütusekulu)

Haarduvus märjal teekattel

Kui sõidukile on paigaldatud A klassi rehvid , siis järsul täie jõuga pidurdamisel on pidurdusmaa kuni 30% lühem võrrelduna G klassi rehviga. Normaalsel sõidul kiirusega 80km/h on pidurdusmaa kuni 18m lühem.

Näiteks (sõiduauto rehvid):

Pidurdusteekond 80 > 0 km/ h
(Klassid D ja G ei ole lisatud)
Klassist F (pikim pidurdusteekond)
kuni A (lühim pidurdusteekond)

Rehvi väline veeremüra

Rehvi väline veeremüra on mõõdetud detsibellides. Tuleb tähele panna, et rehvi väline veeremüra ei ole sama, mis rehvimüra mida kuuleme auto salongis.

Piktogramm kolme musta triibuga tähendab, et rehv vastab EU piirnormidele kuni 2016 aastani.

http://www.etrma.org/tyres/tyre-labelling

Kaks musta triipu tähendab, et väline veeremüra on 3dB vähem kui 2016 aastani kehtiv EU piirnorm.

Üks must triip tähendab, et veeremüra on üle 3dB väiksem kui 2016 aastani kehtiv EU piirnorm.

Rehvid mõjutavad ainult osaliselt auto kütusekulu. Autojuhina kasuta sõitmisel rahulikke sõiduvõtteid, väldi äkilisi kiirendusi ning pidurddamisi. Hoia piisavat pikivahet, et vältida otsasõitu. Nii saate suurendada veelgi oma kütuse kokkuhoidu.

Kütusekulu suureneb rehvide alarõhu korral ning ülerõhu korral võib väheneda rehvide haardevõime. Seega kontrollige oma auto rehvide rõhku regulaarselt, et saavutada parim tulemus.

Broneeri rehvivahetus
Osta rehvid